ortopedia i traumatologia narządu ruchu

USG kolana

Badanie USG kolana pozwala ocenić zakres  uszkodzeń  w zakresie aparatu więzadłowego, ścięgien oraz łękotek. Ponadto w dużym zakresie umożliwia diagnostykę przyczyn bólu, przeskakiwania, blokowania się stawu, a także takich objawów jak ograniczenie wyprostu czy zgięcia w stawie, uwidacznia  zarysy powierzchni kostnych i chrząstki.

Dół podkolanowy, czyli inaczej tylna powierzchnia kolana, to miejsce gdzie często tworzą się torbiele ( guzy łagodne )   Za pomocą obrazowania USG można  dokonać kontrolowanej punkcji i opróżnienia torbieli, z precyzyjnym podaniem leków do jej wnętrza.

USG barku

Badanie USG barku  przeprowadza się celem diagnostyki przyczyn bólu, ograniczenia  zakresu ruchów w stawie. Jest to  metoda umożliwiającą ocenę poszczególnych struktur anatomicznych w ruchu ( tzw. badanie dynamiczne), co pozwala w wyczerpujący sposób określić przyczynę większości stanów dyskomfortu , określanych pojęciem „bolesnego barku

USG stawu skokowego i stopy

Staw skokowy jest najczęściej uszkadzanym stawem organizmu ludzkiego. W przypadkach tzw. skręceń dochodzi  do uszkodzenia struktur torebkowo-więzadłowych, które na zdjęciach rentgenowskich nie są widoczne.

USG „widzi” te uszkodzenia i pozwala na szybkie postawienie diagnozy oraz odpowiednie leczenie.

Może to uchronić pacjenta przed niepotrzebnym, kilkutygodniowym unieruchomieniem gipsowym, lub przeciwnie- ustalić wskazania do takiego unieruchomienia.

USG dłoni (nadgarstka)

Ultrasonograficzne badanie dłoni znajduje szerokie zastosowanie w diagnostyce bólów, obrzęków, zapaleń oraz zaburzeń czucia.

Pozwala na ocenę rozległości i lokalizacji zapalenia – w przypadku zdiagnozowanych chorób zapalnych pozwala na określanie postępów procesu leczniczego .

USG mięśni

Pozwala na bardzo precyzyjną diagnostykę urazów mięśni. Do badania takiego należy ocena rozległości krwiaków i procesów naprawczych w tkance mięśnia. Osobnym niezwykle ważnym elementem  badania jest ocena mięśni pod kątem zmian guzowatych

Wykonane badanie zostaje udokumentowane w postaci opisu pisemnego oraz nośnika elektronicznego ( płytka DVD ewentualnie pen drive )